Zbiory użytkownika Clevleen
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Czas żniw Shannon, Samantha
2 Anatomia kłamstwa Houston, Philip Floyd, Michael
Carnicero, Susan
Tennant, Don
2 Dopóki nie zgasną gwiazdy Patykiewicz, Piotr
2 Dwórka królowej Kowalczuk, Halina
2 Dzieci gniewu Grossman, Paul
2 Gwiazd naszych wina Green, John
2 Morderstwo odbędzie się... Christie, Agatha
2 Oddawaj różdżkę, Phong! Wasilewski, Łukasz
3 Papierowe miasta Papierowe miasta
1 Zakon Mimów Shannon, Samantha
3 Co, jeśli... Donovan, Rebecca
1 Ogień i woda Scott, Victoria
3 Wezwanie Frey, James Johnson-Shelton, Nils
2 Akademia Pennyroyal Larson M.A.
3 Barça vs. Real Relaño, Alfredo
2 Gregor i niedokończona przepowiednia Collins, Suzanne
2 Małe wielkie odkrycia Johnson, Steven
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo