Zbiory użytkownika Clevleen
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Ulubione
Czas żniw Shannon, Samantha
Ogień i woda Scott, Victoria
Zakon Mimów Shannon, Samantha
2. Trochę mniej ulubione
Dopóki nie zgasną gwiazdy Patykiewicz, Piotr
Dwórka królowej Kowalczuk, Halina
Dzieci gniewu Grossman, Paul
Gwiazd naszych wina Green, John
Morderstwo odbędzie się... Christie, Agatha
Oddawaj różdżkę, Phong! Wasilewski, Łukasz
Gregor i niedokończona przepowiednia Collins, Suzanne
Anatomia kłamstwa Houston, Philip Floyd, Michael
Carnicero, Susan
Tennant, Don
Małe wielkie odkrycia Johnson, Steven
Akademia Pennyroyal Larson M.A.
3. Jeszcze mniej ulubione
Wezwanie Frey, James Johnson-Shelton, Nils
Papierowe miasta Papierowe miasta
Co, jeśli... Donovan, Rebecca
Barça vs. Real Relaño, Alfredo
4. W ogóle nieulubione
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo