Poradniki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy Argov, Sherry
1 Pedant w kuchni Barnes, Julian P.
2 Śledzie Caprari, Małgorzata
1 Dieta ujemnych kalorii DiSpirito, Rocco
2 Dania dietetyczne Drukort, Magdalena
2 Koniec z cukrzycą i otyłością! Hyman, Mark
2 Żyj wystarczająco dobrze Jucewicz, Agnieszka Sroczyński, Grzegorz
Eichelberger, Wojciech
2 Zwykła książka kucharska Karasiowa, Anna
1 Siła stresu McGonigal, Kelly
2 Węzły bez tajemnic Pawson, Des
2 W królestwie roślin ogrodowych Popielarska, Maja
2 Zielona Toskania Seghi, Aleksandra
2 Sekrety makijażu Sokólska, Eryka
1 Jem (to co) kocham i chudnę Szaciłło, Karolina Szaciłło, Maciej
1 Oczami dziecka, oczami mamy Zielińska, Krystyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo