Poradniki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Pedant w kuchni Barnes, Julian P.
Dieta ujemnych kalorii DiSpirito, Rocco
Siła stresu McGonigal, Kelly
Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy Argov, Sherry
Jem (to co) kocham i chudnę Szaciłło, Karolina Szaciłło, Maciej
Oczami dziecka, oczami mamy Zielińska, Krystyna
2.
Sekrety makijażu Sokólska, Eryka
Śledzie Caprari, Małgorzata
Węzły bez tajemnic Pawson, Des
Żyj wystarczająco dobrze Jucewicz, Agnieszka Sroczyński, Grzegorz
Eichelberger, Wojciech
Zielona Toskania Seghi, Aleksandra
Zwykła książka kucharska Karasiowa, Anna
Dania dietetyczne Drukort, Magdalena
W królestwie roślin ogrodowych Popielarska, Maja
Koniec z cukrzycą i otyłością! Hyman, Mark
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo