Zbiory biblioteki Raszków BP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Outsider King, Stephen
Kamerdyner Klat, Marek Paliński, Paweł
Piepka, Mirosław
Pruski, Michał
Mock Krajewski, Marek
W słusznej sprawie Steel, Danielle
Jesienny poniedziałek Krzemiński, Stanisław Probulska-Dzisiów, Hanna
Wojdowicz, Joanna
Ku odległym brzegom Camden, Elizabeth
Ścigany Michalak, Katarzyna
Trzecia siostra Marat, Joanna
Zostań ile chcesz Niemczynow, Anna H.
2.
Niezapominajka Świętek, Agnieszka
Słonica baletnica Vanevska, Katarzyna
Basia i zwierzaki Stanecka, Zofia
Kicia Kocia i Nunuś Głowińska, Anita
Trojaczki w szkole Lambert, Nicole
Na lotnisku Ladwig, Sandra
nowi goście Joly, Fanny
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo