Wiewiórki z Central Parku są smutne w poniedziałki

Tytuł oryginalny:
Ecureuils de Central Park sont tristes le lundi
Autor:
Katherine Pancol
Tłumacz:
Agnieszka Rasińska-Bóbr
Wydawca:
Wydawnictwo Sonia Draga (2010-2015)
ISBN:
978-83-7508-372-9, 978-83-7999-197-6
Autotagi:
druk
powieści
2.0

Często życie bawi się z nami, czasem bywa smutne. W życie bohaterów "Żółtych oczu krokodyla" i "Wolnego walca żółwi" wkrada się kryzys, który przyniesie nieuniknione zmiany. Joséphine usilnie próbuje napisać kolejną powieść. Zadanie nie jest łatwe, gdyż ostatnie traumatyczne przeżycia budzą twórczą niemoc. Czy w ogóle kiedyś zdoła coś napisać? Ta myśl napawa ją strachem. Jej córki Hortense i Zoé próbują się usamodzielnić. Hortense rozpoczyna studia w Londynie i marzy o karierze projektantki mody, a Zoé dorasta i pomału staje się kobietą. Philippe zaś próbuje nadać nowy sens własnemu życiu. Wszyscy bohaterowie stają przed życiowymi rozterkami. Zoé i Gaétan walczą z rozłąką. Shirley chce zapomnieć o zdarzeniach z przeszłości, by nareszcie móc odnaleźć siebie. Josiane i Marcel bardzo starają się sprostać roli rodziców cudownego dziecka. A dlaczego wiewiórki z Central Parku są smutne w poniedziałki? By się tego dowiedzieć trzeba sięgnąć po książkę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo