O czym myślimy w różnych sytuacjach społecznych:

ćwiczenia uczące przyjmowania perspektywy i budowania wypowiedzi

Autor:
Anna Kuziel-Kalina
Ilustracje:
Maria Pelc
Wydawca:
Grupa Wydawnicza Harmonia (2020-2024)
Wydane w seriach:
Kolekcja Co Masz na Myśli?
ISBN:
978-83-8080-293-3, 978-83-8309-678-0
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe

Publikacja edukacyjna i terapeutyczna adresowana do dzieci, które mają trudność z przyjmowaniem perspektywy innych osób i budowaniem wypowiedzi. Pomaga ona zrozumieć, że w zależności od sytuacji społecznej, w której się znajdujemy, nasze myśli się zmieniają. W publikacji przedstawiono 45 ilustracji. Na stronach parzystych znajdują się ilustracje dla dziecka. Na stronach nieparzystych umieszczono mały obrazek dla dorosłego (terapeuty, nauczyciela, rodzica), a także zestaw pytań, które pomogą dorosłemu porozmawiać z dzieckiem o analizowanej sytuacji, w której znajduje się bohater rysunku. Zadania pomagają dziecku przyjąć perspektywę innej osoby, wczuć się w jej emocje, plany, potrzeby. Zachęcają także do dogłębnego przyjrzenia się wydarzeniom, których uczestnikiem jest bohater ilustracji. Analiza poszczególnych motywów w odniesieniu do różnych sytuacji społecznych pozwoli dziecku zrozumieć, jak złożone mogą być doświadczenia tej samej osoby.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo