Sezon burz

Inne tytuły:
Wiedźmin
Autor:
Andrzej Sapkowski
Lektor:
Krzysztof Gosztyła ...
Wydawcy:
Niezależna Oficyna Wydawnicza Nowa (2012-2020)
Fonopolis (2015)
SuperNOWA - Niezależna Oficyna Wydawnicza NOWA (2013-2015)
Wydane w seriach:
Saga o wiedźminie
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0 (32 głosy)

Oto nowy Sapkowski i nowy wiedźmin. Mistrz polskiej fantastyki znowu zaskakuje. „Sezon burz” nie opowiada bowiem o młodzieńczych latach białowłosego zabójcy potworów ani o jego losach po śmierci/nieśmierci kończącej ostatni tom sagi. „Nigdy nie mów nigdy!” W powieści pojawiają się osoby doskonale czytelnikom znane, jak wierny druh Geralta – bard i poeta Jaskier – oraz jego ukochana, zwodnicza czarodziejka Yennefer, ale na scenę wkraczają też dosłownie i w przenośni postaci z zupełnie innych bajek. Ludzie, nieludzie i magiczną sztuką wyhodowane bestie. Opowieść zaczyna się wedle reguł gatunku: od trzęsienia ziemi, a potem napięcie rośnie. Wiedźmin stacza morderczą walkę z drapieżnikiem, który żyje tylko po to, żeby zabijać, wdaje się w bójkę z rosłymi, niezbyt sympatycznymi strażniczkami miejskimi, staje przed sądem, traci swe słynne miecze i przeżywa burzliwy romans z rudowłosą pięknością, zwaną Koral. A w tle toczą się królewskie i czarodziejskie intrygi. Pobrzmiewają pioruny i szaleją burze. I tak przez 404 strony porywającej lektury. WIEDŹMIN. SEZON BURZ to w wiedźmińskiej historii rzecz osobna, nie prapoczątek i nie kontynuacja. Jak pisze Autor: Opowieść trwa. Historia nie kończy się nigdy… [opis z lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Sapkowski fajnie pisze. Lubię ten styl, więc przeczytałem z przyjemnością. Treść niczym nie nawiązuje do sagi, ale z drugiej strony niewiele nam mówi o tym czym w ogóle jest wiedźmin, więc bez przeczytania choćby opowiadań czy pierwszego tomu sagi ta książka może wydać się nudna. Ważne też jest tu to, że w zasadzie nie wykonuje swoich typowych wiedźmińskich "obowiązków", znaczy mordowania potworów. To historia w której potworów jest jak na lekarstwo... no, z wyjątkiem sporej liczby potworów w ludzkiej skórze. Na szczęście z nimi Geralt się rozprawia bez skrupułów.
    +4 trafna
  • W końcu odważę się napisać coś na temat tej pozycji. Przeczytałam tę książkę kilka miesięcy temu i liczyłam, że być może coś mnie olśni. Niestety, może jednak nie jestem fanem Sapkowskiego.. Powieść wydała mi się zwyczajnie nudna, pozbawiona konkretnego celu, wątku, historii?. Odniosłam nieodparte wrażenie, że Geralt kręcił się po okolicy, bez mieczy nie bardzo wiedząc co ze sobą zrobić. Stare miłosne wątki, też nieco nudnawe... Jak dla mnie odgrzewane kotlety. Powiedzmy szczerze - nic się tam nie działo.
    +2 trafna
  • Rewelacyjna książka. Na poziomie poprzednich książek wiedźmińskiej sagi. Faktycznie coś się kończy, coś się zaczyna - opowieść trwa.
    +2 trafna
  • Super. Książka godna polecenia, aczkolwiek autor troche zaczyna gonić własny ogon.
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
myszy0
arkadiusz.wosztyl.9
Opis
Inne tytuły:Wiedźmin Sezon burz T. 1 Sezon burz CD 2 Sezon burz CD 1 Wiedźmin tom 8. Sezon burz [audio]
Autor:Andrzej Sapkowski
Lektorzy:Krzysztof Gosztyła Krzysztof Banaszyk Henryk Talar
Reżyseria:Janusz Kukuła
Wydawcy:Niezależna Oficyna Wydawnicza Nowa (2012-2020) Fonopolis (2015) SuperNOWA - Niezależna Oficyna Wydawnicza NOWA (2013-2015)
Serie wydawnicze:Saga o wiedźminie
ISBN:978-83-7578-059-8 978-83-7578-071-0 978-83-7578-073-4 978-83-7578-179-3 978-83-7578-187-8 978-83-7578-187-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk encyklopedie epika fantasy książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania powieści proza słuchowiska zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 27 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo