Sezon burz

Inne tytuły:
Wiedźmin
Autor:
Andrzej Sapkowski
Lektor:
Krzysztof Gosztyła ...
Wydawcy:
Niezależna Oficyna Wydawnicza Nowa (2012-2020)
Fonopolis (2015)
SuperNOWA - Niezależna Oficyna Wydawnicza NOWA (2013-2015)
Wydane w seriach:
Saga o wiedźminie
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.0 (33 głosy)

Oto nowy Sapkowski i nowy wiedźmin. Mistrz polskiej fantastyki znowu zaskakuje. „Sezon burz” nie opowiada bowiem o młodzieńczych latach białowłosego zabójcy potworów ani o jego losach po śmierci/nieśmierci kończącej ostatni tom sagi. „Nigdy nie mów nigdy!” W powieści pojawiają się osoby doskonale czytelnikom znane, jak wierny druh Geralta – bard i poeta Jaskier – oraz jego ukochana, zwodnicza czarodziejka Yennefer, ale na scenę wkraczają też dosłownie i w przenośni postaci z zupełnie innych bajek. Ludzie, nieludzie i magiczną sztuką wyhodowane bestie. Opowieść zaczyna się wedle reguł gatunku: od trzęsienia ziemi, a potem napięcie rośnie. Wiedźmin stacza morderczą walkę z drapieżnikiem, który żyje tylko po to, żeby zabijać, wdaje się w bójkę z rosłymi, niezbyt sympatycznymi strażniczkami miejskimi, staje przed sądem, traci swe słynne miecze i przeżywa burzliwy romans z rudowłosą pięknością, zwaną Koral. A w tle toczą się królewskie i czarodziejskie intrygi. Pobrzmiewają pioruny i szaleją burze. I tak przez 404 strony porywającej lektury. WIEDŹMIN. SEZON BURZ to w wiedźmińskiej historii rzecz osobna, nie prapoczątek i nie kontynuacja. Jak pisze Autor: Opowieść trwa. Historia nie kończy się nigdy… [opis z lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bonus w książce - zostało opisane czym różnią się wiedźmińskie miecze od pozostałych, jaki wpływ wywierają.
  • "Opowieść trwa, historia nie kończy się nigdy." • To opowieść o latach wcześniejszych Geralta - z przed Cirit. 1245 r - rok burz - tak jak 2020 ;-), czyli 23 lata wcześniej. Koniec, który jest zarazem początkiem - Uroboros.
  • najslabsza ksiazka w serii o wiedźminie, widac ze napisana dla kasy
  • Czyżby wielki powrót Wiedźmina?! Elektryzująca pozycja, na pewno warta przeczytania!
1 2
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
myszy0
arkadiusz.wosztyl.9
Opis
Inne tytuły:Wiedźmin Sezon burz T. 1 Sezon burz CD 2 Sezon burz CD 1 Wiedźmin tom 8. Sezon burz [audio]
Autor:Andrzej Sapkowski
Lektorzy:Krzysztof Gosztyła Krzysztof Banaszyk Henryk Talar
Reżyseria:Janusz Kukuła
Wydawcy:Niezależna Oficyna Wydawnicza Nowa (2012-2020) Fonopolis (2015) SuperNOWA - Niezależna Oficyna Wydawnicza NOWA (2013-2015)
Serie wydawnicze:Saga o wiedźminie
ISBN:978-83-7578-059-8 978-83-7578-071-0 978-83-7578-073-4 978-83-7578-179-3 978-83-7578-187-8 978-83-7578-187-8
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk encyklopedie epika fantasy książki literatura literatura piękna literatura stosowana MP3 nagrania powieści proza słuchowiska zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 27 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo