Pierścień:

spadek po ostatnim templariuszu

Autor:
Jorge Molist
Tłumacz:
Janina Perlin
Wydawca:
Philip Wilson (2005)
ISBN:
83-7236-188-6, 978-83-7236-194-3
83-7336-188-6
Autotagi:
druk
powieści
5.0

Cristina, obiecująca nowojorska adwokatka, w dniu swoich dwudziestych siódmych urodzin otrzymuje dwa pierścionki. Pierwszy, z wielkim brylantem, jest pierścionkiem zaręczynowym od bogatego maklera giełdowego; nieznany jest natomiast ofiarodawca drugiego, starego pierścionka z rubinem . Cristina przyjmuje obydwa, nie wiedząc, że są one nie do pogodzenia, że pierścionek z czerwonym rubinem wciągnie ją w przygodę, która wiele nauczy ją o życiu, miłości i śmierci , stanie się dla niej niezapomnianą lekcją, która na zawsze odmieni jej los, jej widzenie świata Tajemniczy pierścionek każe jej jechać do Barcelony, gdzie będzie musiała stawić czoło tajemniczym postaciom, uporać się ze wstydliwymi sekretami rodzinnymi, spotkać się ze swą pierwszą miłością , dowiedzieć się o istnieniu hermetycznej sekty, o enigmatycznym spadku, który będzie mogła odnaleźć dopiero po rozszyfrowaniu znaków ukrytych w gotyckich obrazach templariuszy. W trakcie tych perypetii, zarówno fizycznych jak i duchowych, Cristina przemierza śródziemnomorskie wybrzeże , powraca do przeszłości swojej i tej jeszcze dalszej, do tragicznego losu ostatniego templariusza. Nietypowa powieść historyczna, która z dzisiejszej perspektywy ukazuje tragiczny koniec zakonu templariuszy.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pozycja rewelecyjna, wciąga, chce się przeczytać całość od razu.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo