Kraków:

przewodnik dla dużych i małych

Autorzy:
Barbara Gawryluk
Łucja Malec-Kornajew
Ilustracje:
Przemysław Liput
Wydawca:
Wydawnictwo Literackie (2024)
ISBN:
978-83-08-08414-4, 978-83-08414-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
publikacje popularnonaukowe

Tatry, Podhale, Bałtyk… w naszej serii podróżniczej dla dzieci nie mogło zabraknąć Krakowa – miasta, które każdy Polak i Polka choć raz musi odwiedzić podczas szkolnej wycieczki. Co ciekawego w Krakowie można robić z dziećmi? Dlaczego miasto jest tak chętnie odwiedzane przez turystów? W podróż po królewskim mieście zabierze pisarka Barbara Gawryluk, krakowska przewodniczka Łucja Malec-Kornajew (znana jako Detektyw Fishka), a także dwunastoletnia Jadzia – wnuczka wawelskiego dzwonnika. „Kraków to oczywiście zabytki, kościoły, muzea, wybitne postacie i ważne wydarzenia. Tak! Ale w naszej książce chcemy wam też pokazać Kraków pełen ciekawostek, tajemnic, legend, atrakcyjnych zakamarków i zielonych miejsc – piszą autorki książki.” · Gdzie w Krakowie zobaczysz grób wampirzycy? · Kim był Ferdynand Wspaniały? · Jaka legenda wiąże się z krakowskimi gołębiami? · Ile osób potrzeba do rozbujania wawelskiego dzwonu? · Gdzie najlepiej słuchać hejnału? · Do kogo należały Błonia? · Kto zaprojektował pomnik Dżoka i co ma wspólnego ze Smokiem Wawelskim? Dzięki tej książce twoje dziecko polubi podróżowanie, a lekcje historii staną się ciekawą przygodą. Będzie też doskonałym prezentem dla ciekawskich dzieciaków. Całość dopełniają wspaniałe ilustracje autorstwa Przemysława Liputa. Może krakowskie historie zainspirują was do zorganizowania rodzinnego quizu? Jednego jesteśmy pewni, Polska skrywa wiele tajemnic i atrakcji, które pomoże odkryć nasza seria podróżnicza. Z nami wycieczki staną się fajniejsze!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo