Komórka

Tytuł oryginalny:
Cell
Autor:
Stephen King
Tłumacz:
Zbigniew Andrzej Królicki
Wydawca:
Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz (2006-2016)
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0 (10 głosów)

Postapokaliptyczna powieść grozy króla horroru, Stephena Kinga. Następny telefon może być twoim ostatnim. To mógł być najszczęśliwszy dzień w życiu autora komiksów, Claya Riddella. Właśnie zawarł lukratywny kontrakt wydawniczy i wraca do domu z prezentem dla żony, kiedy w Bostonie rozpętuje się piekło. Ulice zapełniają się bełkoczącymi, rzucającymi się na siebie z wściekłą furią ludźmi, pojazdy taranują przechodniów i budynki, a z nieba spadają samoloty. Szaleństwo ogarnia każdego, kto odebrał telefon komórkowy. Tajemniczy sygnał, który wkrótce zostanie nazwany Pulsem, wyzwala agresję i skłonności destrukcyjne tkwiące w ludziach. W ogarniętym chaosem świecie rozpoczyna się bezlitosna walka o przetrwanie. Clay wie, że musi dotrzeć do rodziny, zanim jego syn Johnny użyje komórki, którą dostał w prezencie na dwunaste urodziny. Drogę musi pokonać pieszo, bo komunikacja już nie istnieje. Na będących w podobnej sytuacji wędrowców czyhają krwiożercze ofiary Pulsu, polujące na tych nielicznych, którzy wciąż jeszcze pozostają sobą. Jedynym bezpiecznym miejscem jest centrum stanu Maine, obszar znajdujący się poza zasięgiem sieci komórkowych. Ostatnia enklawa ludzkości, a może sprytnie skonstruowana pułapka?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Twórca komiksów Clay Ridell chciałby uczcić z żoną swój ostatni sukces, jakim jest najnowszy komiks. Niestety, nie dość że nie dociera do domu, to wokół niego zaczyna się dramat. Kto odbiera telefon komórkowy, staje się "telefonicznym zombie". Ludzie rzucają się na siebie w morderczym i krwawym szale. Miasto Boston ogarnia totalny chaos. Ulice zapełniają się stertami skasowanych samochodów i autobusów. Spadające samoloty stają się regularnym obrazkiem grozy. Z wieżowców skaczą bełkoczące stwory, które przed chwilą brały udział w spotkaniach i codziennym życiu. Wszystko przez tajemniczy Puls, który po odebraniu telefonu, odbiera rozum. Clay zaczyna walkę o przetrwanie. Próbuje za wszelką cenę dotrzeć do żony Sharon i syna Johny-ojej, który właśnie dostał komórkę na dwunaste urodziny. Wie, że syn dopiero dostał telefon w prezencie ale podobnie jak ojciec nie używał go wcześniej, co przedłuża nadzieję na przetrwanie. Wraz z grupą wędrowców Clay przedostaje się pieszo do stanu Maine. "Telefonicznym" przewodzi "Łachmaniarz" w czerwonej bluzie. To on prowadzi Clay'a do celu... Czy to ma być ostatnia enklawa bez zasięgu sieci komórkowej dla zesłanych, czy może dobrze skonstruowana pułapka? Jak prawie każda książka Kinga, "Komórka" zawiera element horroru i scen rodem z rzeźni. Sam King, który nie używa komórki pokazuje jak ludzie potrafią się zamknąć w sobie i w drastyczny sposób pokazuje społeczeństwo uzależnione od tego typu zabawek. Ewidentnie książka jest efektem obrzydzenia do panującej mody na telefony. To w pewnym sensie bunt i dezaprobata na ich używanie. KASHWAK = NI-FO...
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Stephen King
Tłumacz:Zbigniew Andrzej Królicki
Lektor:Zbigniew Zapasiewicz (1934-2009)
Wydawca:Wydawnictwo Albatros Andrzej Kuryłowicz (2006-2016)
ISBN:9788376593128 978-83-7359-432-6 978-83-7359-745-7 978-83-7659-650-1 978-83-7885-511-8 978-83-7985-792-0 83-7359-432-6 978-82-7359-432-6 978-83-7359-650-1
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna MP3 nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 36 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo