Superwizja w praktyce:

rozwiń swoją refleksyjność

Redakcja:
Ewa Grudziewska
Katarzyna Ziomek-Michalak
Wydawca:
Difin (2025)
Wydane w seriach:
Engram
ISBN:
978-83-8270-402-0
Autotagi:
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Nowym Sączu - Katalog księgozbioru

Książka przybliża koncepcję superwizji jako narzędzia wspierającego rozwój refleksyjności w codziennej pracy zawodowej oraz rozwoju osobistym. Potencjał superwizji może się przysłużyć sprawniejszemu funkcjonowaniu osób nie tylko pracujących w profesjach pomocowych, jak praca socjalna czy psychoterapia, ale też w innych zawodach polegających na pracy z ludźmi. Superwizja, choć tradycyjnie kojarzona z psychologią czy terapią, znajduje coraz szersze zastosowanie w innych dziedzinach: edukacji, pracy socjalnej, biznesie i coachingu. To przestrzeń, w której profesjonaliści mogą bezpiecznie przyjrzeć się swoim doświadczeniom, zyskać nowe perspektywy i lepiej zrozumieć własne reakcje. Dzięki superwizji można nie tylko doskonalić warsztat pracy, ale także rozwijać samoświadomość, empatię i umiejętność podejmowania świadomych decyzji. Książka skierowana jest do osób, które pragną lepiej zrozumieć mechanizmy stojące za ich działaniami, uczą się na własnych doświadczeniach i chcą budować bardziej świadome relacje zawodowe i osobiste.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo