Czytam po polsku:

12 opowiadań z ćwiczeniami

Inne tytuły:
Dwanaście opowiadań z ćwiczeniami
Autor:
Paulina Lipiec
Wydawcy:
Prolog Publishing (2021-2023)
Prolog Szkoła Języków Obcych
ISBN:
978-83-961550-1-6
Autotagi:
druk
książki
kursy
opowiadania
podręczniki
proza
publikacje dydaktyczne
zbiory opowiadań

Książka Czytam po polsku. 12 opowiadań z ćwiczeniami zawiera: - 12 opowiadań na poziomach A2-B1 - ćwiczenia sprawdzające rozumienie tekstu pisanego - ćwiczenia leksykalno-gramatyczne pod każdym opowiadaniem - słowniczek PL / EN z zaznaczonymi idiomami - klucz odpowiedzi - przypisy kulturowe Ćwiczenia zawarte w Czytam po polsku. 12 opowiadań z ćwiczeniami przeznaczone są do pracy indywidualnej, ale mogą być też wykorzystywane przez nauczycieli na kursach grupowych, jako materiał uzupełniający. Studenci mogą wykorzystać Czytam po polsku jako dodatkowy materiał wspomagający przygotowanie do egzaminu certyfikatowego na poziomie B1. Opowiadania zamieszczone w książce są krótkie, ale treściwe i stanowią osobne opowieści, które wywołują u czytelnika różne emocje – od śmiechu, przez złość, aż do wzruszenia. Język użyty w Czytam po polsku. 12 opowiadań z ćwiczeniami jest prosty, jednakże dzięki tej nieskomplikowanej budowie, czytelnik jest w stanie bez problemu śledzić narrację. Wszystkie opowiadania są o życiu codziennym różnych Polaków i każda historia zawiera jakiś morał, lekcję – nie tylko poprawnego formułowania zdań. Opowiadania są na tyle otwarte, że mogą zmotywować studenta do napisania kontynuacji i tym samym przećwiczenia nowych umiejętności. Czytam po polsku. 12 opowiadań z ćwiczeniami to nie tylko krótkie opowieści z przygotowanymi do nich zadaniami, ale również szansa na nauczenie się nowych rzeczy: streszczania historii, interpretowania czy argumentowania i wypowiadania się na dany temat (a należy zaznaczyć, że każde opowiadanie motywuje do wypowiedzenia się o innej sferze życia). Jeśli pragniecie nietuzinkowego podejścia do nauki języka polskiego, to wybierzcie 12 opowiadań, których język jest swobodny, a wypowiedzi bohaterów naturalne.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo