Co mam na myśli mówiąc, że jestem autystyczna:

odkrywanie życia z autyzmem

Tytuł oryginalny:
What I mean when I say i'm autistic
unpuzzling a life on the autism spectrum,
Autor:
Annie Kotowicz
Tłumacz:
Antonina Amelia Bury
Wydawca:
CeDeWu (2024)
ISBN:
978-83-8102-899-8
Autotagi:
druk
elementy biograficzne
książki
poradniki i przewodniki

W tym intymnym i wnikliwym połączeniu osobistych wspomnień i ważnego przesłania Autorka zaprasza Cię do wnętrza umysłu autystycznej kobiety, dzieląc się trudnościami i triumfami życia przed i po diagnozie spektrum autyzmu. Jak może się czuć osoba z autyzmem? Dlaczego ludzie autystyczni i nieautystyczni są dla siebie tak zagadkowi? W jaki sposób neuronauka wyjaśnia współistnienie cech charakterystycznych dla autyzmu? Czego możesz się dowiedzieć o swoim własnym umyśle - neurotypowym lub neuroatypowym - odkrywając umysły innych? Opierając się na opowieściach publikowanych na swoim blogu Neurobeautiful, a także na nigdy wcześniej nieudostępnianych wspomnieniach, Annie Kotowicz stworzyła szczegółową analizę swojego autystycznego sposobu myślenia, fascynujący przewodnik po autystycznym rozwoju i piękną celebrację autystycznych umysłów. Książka „Co mam na myśli, mówiąc, że JESTEM AUTYSTYCZNA" zainspiruje osoby autystyczne i ich bliskich - oferując pomoc i nadzieję każdemu, kto szuka głębszego zrozumienia spektrum autyzmu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo