Piąta dyscyplina

Tytuł oryginalny:
Fifth discipline fieldbook
Inne tytuły:
jak budować organizację uczącą się
materiały dla praktyka
Autor:
Peter M. Senge
Tłumacz:
Grzegorz Łuczkiewicz
Wydawcy:
Wolters Kluwer Business (2013)
Wolters Kluwer Polska (2008)
Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych (2002)
Wydane w seriach:
Publikacje Biznesowe
ISBN:
83-88597-68-X, 978-83-264-3141-8
978-83-7526-167-7, 83-88597-8-X
Autotagi:
druk
literatura stosowana
zarządzanie
Więcej informacji...

Ideę organizacji uczącej się z pewnością łatwiej opisywać, niż stosować. Opis nie jest jednak w stanie oddać całego bogactwa tej koncepcji - ujawnia się ono dopiero w praktyce, wtedy gdy z idei organizacji uczącej się uczyni się swą własną filozofię działania. Jak osiągnąć ten idealny stan? Niestety, nie ma tu prostych recept. Pomóc w tym może zapoznanie się z zawartymi w tej książce informacjami, technikami, analizami i barwnymi przykładami z życia. Wykorzystanie opisanych tu doświadczeń umożliwi zbudowanie organizacji uczącej się, czyli takiej, której członkowie świadomie rozwijają pięć dyscyplin: *mistrzostwo osobiste - dążenie do ciągłego doskonalenia się, *modele myślowe - umiejętność analizy, odrzucenia lub zmiany zakorzenianych w nas przekonań, nawyków i odruchów związanych z pracą i z firmą, *wspólna wizja - jasno sformułowany i konkretny cel organizacji, znany wszystkim jej członkom i skłaniający ich do ciągłego uczenia się, *zespołowe uczenie się - uznanie zespołu za nośnik potencjału intelektualnego większego niż łączny potencjał jego pojedynczych członków, *myślenie systemowe - zdolność myślenia w kategoriach całości zjawisk, procesów lub struktur.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:jak budować organizację uczącą się materiały dla praktyka strategies and tools for building a learning organization
Autor:Peter M. Senge
Tłumacz:Grzegorz Łuczkiewicz
Wydawcy:Wolters Kluwer Business (2013) Wolters Kluwer Polska (2008) Oficyna Ekonomiczna. Oddział Polskich Wydawnictw Profesjonalnych (2002)
Serie wydawnicze:Publikacje Biznesowe
ISBN:83-88597-68-X 978-83-264-3141-8 978-83-7526-167-7 83-88597-8-X
Autotagi:druk literatura literatura stosowana podręczniki zarządzanie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 4 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo