Balonowa 5

Inne tytuły:
Balonowa pięć
Autor:
Mikołaj Pasiński
Ilustracje:
Gosia Herba
Wydawcy:
Harperkids - HarperCollins Polska (2020)
Harperkids (2019-2020)
Wydawnictwo Egmont Polska (2019)
HarperCollins Polska
Wydane w seriach:
Art
Art (HarperCollins Polska)
Art Egmont
ISBN:
978-83-276-6140-1, 978-83-281-4480-4
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Gdzie słynny raper, Myszka, zostawił swój kapelusz? Czyje chrapanie słychać w całej kamienicy? Czyją rzeźbę z marmuru rzeźbi utalentowany Pies? Kto jeszcze mieszka przy Balonowej 5? Mieszkańcy kamienicy zapraszają w odwiedziny! ,,ART. Balonowa 5" Mikołaja Pasińskiego to pięknie ilustrowana opowieść o zwariowanych mieszkańcach kamienicy dla przedszkolaków. Ciekawe i zabawne historyjki zobrazowane kapitalnymi grafikami Gosi Herby sprawią że dzieci wciągną się w opowieść - a te starsze będą mogły czytać samodzielnie dzięki wyraźnemu krojowi pisma. Książka ,,ART. Balonowa 5" zachwyci Twoje dziecko: prostym i zrozumiałym językiem, dostosowanym do najmłodszych; zabawnymi historyjkami o perypetiach sympatycznych mieszkańców kamienicy przy Balonowej 5; fantastycznymi ilustracjami Gosi Herby. ,,Balonowa 5" zaprasza przedszkolaki na sąsiedzką wizytę do radosnej kamienicy pełnej życzliwych mieszkańców.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Cudna książka która angażuje dziecko.
  • Balonowa 5 to kolejny duet artystyczny Mikołaja Pasińskiego i Gosi Herby. To również książka, na której natychmiast zatrzymuje się wzrok. Czytelnicy-podglądacze składają wizytę w kamienicy przy tytułowej ulicy i po kolei zwiedzają wszystkie piętra. Kto je zamieszkuje? Słynny raper Myszka, Małpy piekące ciasto, Kot rejestrujący trele ptaków na dyktafon, Czarna Pantera na wegetariańskiej diecie i Pajęcza Orkiestra, grająca na bimbafonach i trąbopianach… i wiele innych nietuzinkowych postaci. Każdy mieszkaniec Balonowej 5 ma swoją własną przestrzeń i hobby, ale najlepiej czują się, spędzając czas wspólnie. „Tę książkę dedykujemy naszym przyjaciołom” – zaznaczają na wstępie pisarz i ilustratorka – i wszystko wskazuje na to, że z Balonową 5 mogą zaprzyjaźnić się zarówno przedszkolaki, jak i starsze dzieci. Te pierwsze – zagłębiając się w zakamarki soczyście kolorowych mieszkań. Te drugie – próbując samodzielnej lektury lekkiego, przesyconego humorem tekstu.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo