Kieszeń pełna żyta

Tytuł oryginalny:
Pocket full of rye
Autor:
Agatha Christie (1890-1976) ...
Tłumacz:
Tadeusz Jan Dehnel (1906-1974)
Wyd. w latach:
1968 - 2019
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.8 (4 głosy)

Bogaty przedsiębiorca z londyńskiego City, właściciel wspaniałej rezydencji "Domek pod Cisami", ginie otruty jagodami cisa. Zbrodniarz nie poprzestaje jednak na jednym morderstwie. W żmudnym śledztwie inspektorów Scotland Yardu pomaga nieoceniona panna Marple."Mary podeszła do okna, by zasłonić je kotarą. Wówczas dopiero odwróciła głowę i spojrzała w twarz kobiety wspartej bezwładnie na jedwabnych poduszkach. Obok niej leżał kawałek rogala z miodem. Przed nią stała na stoliku nie dopita filżanka herbaty. Śmierć spotkała swą ofiarę niespodziewanie i błyskawicznie...". Opis ze strony: www.agathachristie.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Panna Jane Marple, czyli dobrotliwa staruszka o diabelskiej przenikliwości ma to do siebie, że zna z lat dziecięcych różne niezbyt mądre wierszyki i rymowanki. Kosy i ziarna żyta naprowadzą ją na rozwiązanie zagadki (ze zbrodnią w tle, oczywiście) głównie z tego powodu, że... nie mają z nią nic wspólnego. • Agata Christie w dobrej formie.
  • Z każdą kolejną lekturą co raz bardziej uwielbiam Panną Marple. Jak sama przyznaje - jej, jako staruszce wiele rzeczy wypada, w tym również być plotkarą! :) • "Kieszeń pełna żyta" to kolejny udany kryminał Agaty Christie. W swojej firmie, po wypiciu herbaty, umiera Rex Fortescue. Podejrzenia okazują się słuszne - został otruty. Kto jest mordercą? Ktoś z firmy, służba, a może ktoś z rodziny? Trzydzieści lat młodsza żona, która dziedziczy duży majątek? Syn, któremu nie podobała się rozrzutność ojca? Syn marnotrawny, który ostatnio pogodził się z ojcem? A może córka, której ojciec nie pochwalał związku? A może jej wybranek... albo kochanek żony ofiary? Sprawa wydaje się być oczywista, ale giną kolejne osoby! Czy przeszłość pierwszej ofiary, kosy i kieszeń pełna żyta mają z tym wszystkim coś wspólnego? • Takie zagadki uwielbiam! I zdecydowanie polecam! :)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autorzy:Agatha Christie (1890-1976) Tadeusz Jan Dehnel (1906-1974)
Tłumacz:Tadeusz Jan Dehnel (1906-1974)
Zdjęcia:John Walker
Reżyseria:Guy Slater
Kompozytorzy:Alan Blaikley Ken Howard
Scenariusz:T.R. Bowen
oraz:Tadeusz Jan Dehnel (1906-1974)
Wydawcy:Legimi (2019) Wydawnictwo Dolnośląskie (1997-2019) Wydawnictwo Dolnośląskie - Publicat. Oddział (2014-2015) Wydawnictwo Prószyński i Spółka (1997-2006) Hachette Livre Polska (2001) Wydaw. Hachette (2001) Publicat (1997) GM Distrybution Sp. z o. o (1985) Zakład Nagrań i Wydawnictw Związku Niewidomych (1969) Czytelnik (1968)
Serie wydawnicze:Biblioteczka Konesera Seria z Gawronem Panna Marple Klasyka Kryminału - Wydawnictwo Dolnośląskie Biblioteczka Konesera (Prószyński i S-ka) Kolekcja kryminałów Seria z Gawronem - Prószyński i S-ka Seria z Jamnikiem Klasyka Kryminału
ISBN:83-7180-793-7 83-7184-026-8 83-7337-091-9 83-7337-653-4 83-7384-049-4 83-7384-333-7 978-83-245-8858-9 978-83-245-8938-8 978-83-245-9240-1 978-83-271-5176-6 978-83-271-5193-3 978-83-271-5265-7 83-7084-049-4 83-7184-049-4 83-7337-019-9 83-71880-793-7
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna powieści proza reprodukcje zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 55 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo