Tarcza Gai:

opowieści Żelaznego Druida

Tytuł oryginalny:
Iron Druid short stories collection
Autor:
Kevin Hearne
Tłumacz:
Maria Smulewska
Wydawcy:
Dom Wydawniczy Rebis (2016)
IBUK Libra (2016)
Wydane w seriach:
Kroniki żelaznego druida
Iron druid chronicles
ISBN:
978-83-8062-001-8, 978-83-8062-508-2
978-83-8062-776-5
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
4.7 (3 głosy)

Zbiór opowiadań w ramach cyklu „Kroniki Żelaznego Druida” – serii o Atticusie O’Sullivanie. Większość z tych dziewięciu opowiadań o druidzie i jego psie trafia do druku po raz pierwszy – w Stanach i innych krajach anglojęzycznych funkcjonowały dotąd tylko jako ebooki. Autor Kronik Żelaznego Druida wykorzystuje tę krótszą formę jako sposób, by wypełnić luki między powieściami, zdradzić więcej szczegółów o ich bohaterach, ale przede wszystkim pozwolić Atticusowi posnuć opowieści godne starego druida, w których nie zabraknie egipskich kotów i sarkofagów, Szekspira i jego wiedźm, wiewiórek, poszukiwań Grala, wróżb z sera oraz ziemniaków z niebiańskim sosikiem. '
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • „Tarcza Gai” to antologia związana z cyklem „Kroniki Żelaznego Druida”, którego głównym bohaterem jest pewien nad wyraz długowieczny druid, nieustannie mający zatargi z różnymi bogami. Zawiera ona dziewięć interesujących, wciągających, w większości wcześniej w Polsce nieo­publ­ikow­anyc­h opowiadań, które pozwalają zapoznać się z dawnymi przygodami Atticusa (na przykład dowiedzieć się, jak nasz bohater przyczynił się do stworzenia „Makbeta” Szekspira, a także odkryć jego zaangażowanie w poszukiwaniach Świętego Graala), ale też z wydarzeniami mającymi miejsce pomiędzy tomami „Kronik…”, które uzupełniają przedstawione tam wątki. Z każdej z tych historii można dowiedzieć się czegoś ciekawego o Atticusie (chociażby odkryć, jak wpadł na pomysł przysposobienia sobie zwierzęcego towarzysza albo wykonania charmsów) czy pośmiać się z komentarzy niezastąpionego Oberona (psy i kiełbaski górą!). Serdecznie polecam wszystkim ten zbiór opowiadań. Czyta się go ekspresowo i bezproblemowo – strony uciekają niepostrzeżenie, a ostatnia kartka przychodzi zdecydowanie zbyt szybko. Rewelacja! :-)
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo