Kryminologia w oczach studentów Akademii Kaliskiej

Inne tytuły:
Kryminologia w oczach studentów Akademii Kaliskiej Część 2
Instytucja sprawcza:
Uniwersytet Kaliski im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego
Redakcja:
Zofia Marciniak
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Kaliskiego im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego (2024)
ISBN:
978-83-65872-99-9
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile - Katalog główny

Opracowanie jest wynikiem nieustannego zainteresowania i zapotrzebowania w zakresie dociekań oraz poszukiwania odpowiedzi dla tak zwanych siedmiu złotych pytań w kryminologii i kryminalistyce przez studentów naszej uczelni na kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne. Ta „studencka” monografia składa się z siedemnastu autorskich rozdziałów, opracowanych zgodnie z zainteresowaniami jej autorów. W swoim kontekście bardzo mocno wpisuje się w wieloaspektowość i różnorodność szeroko rozumianych zachowań patologicznych. Tematyka poszczególnych rozdziałów zasadniczo odnosi się do tak zwanej przestępczości tradycyjnej, z uwzględnieniem jednak skrajnych i najnowszych form patologii społecznej, co czyni ją w porównaniu z pierwszym wydaniem równie ciekawą, choć tematycznie bardzo zbliżoną. W większości rozdziałów ich autorzy kładą duży nacisk na aspekty etiologiczne opisywanego zjawiska patologicznego. Nie pomija się jednak opisu symptomatologicznego, często podając dane statystyczne. W porównaniu z pierwszym wydaniem, w materiale występują rozdziały, które odnoszą się wyłącznie do przedmiotu zainteresowania kryminalistyki i jest to rozdział dotyczący charakterystyki i istoty śladów kryminalistycznych oraz bardzo ciekawy rozdział odnoszący się do możliwości identyfikacji nieznanych zwłok na podstawie tatuaży. Zainteresowany Czytelnik w przedmiotowej monografii odnajdzie jednak przede wszystkim artykuły z zakresu problematyki uzależnień, zjawisk dyskryminacji, uwarunkowań i konsekwencji nieprzystosowania społecznego dzieci i młodzieży, przestępczości seksualnej, w tym pedofilii. Należy też wspomnieć, iż studenci coraz częściej zauważają występujące zagrożenia w cyberprzestrzeni. -Ze wstępu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo