Habibi

Tytuł oryginalny:
Habibi
Autor:
Craig Thompson
Tłumacz:
Łukasz Wróbel
Ilustracje:
Craig Thompson
Wydawcy:
Timof Comics - Timof i Cisi Wspólnicy (2012-2019)
Faber Faber (2017)
ISBN:
978-0-571-24132-3, 978-83-61081-77-7
978-83-65527-72-1
Autotagi:
autobiografie
beletrystyka
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
powieści
2.0

"Habibi" to opowieść snująca się pośród bezkresnego krajobrazu pustyń, haremów oraz zamętu świata nowoczesnego przemysłu; to historia Dodoli i Zama, dwójki zbiegłych dzieci-niewolników, które połączył przypadek, zbieg okoliczności oraz miłość, jaka zakwitła między nimi. Zarazem współczesne i ponadczasowe, "Habibi" przynosi historię miłosną o zadziwiającej mocy: przypowieść o naszych związkach ze światem naturalnym, o kulturowych granicach dzielących pierwszy i trzeci świat, o wspólnym dziedzictwie chrześcijaństwa i islamu, a także - przede wszystkim - o magii opowiadania.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Uwaga, niewielkie spoilery: • Zachęcona lekturą "Blankets" tego samego autora sięgnęłam po "Habibi" i bardzo się zawiodłam. Fabuła skręca momentami w przedziwne, bardzo niezręczne strony. Przedziwnie czyta się komiks o kobiecości w arabskim świecie (o tematach takich jak macierzyństwo, obraz kobiecego ciała, ciąża, seks) napisany przez faceta-Amerykanina. Autor porusza w komiksie bardzo trudne tematy, takie jak przemoc seksualna, pedofilia czy kazirodztwo, ale robi to w sposób zupełnie nietrafiony i niesmaczny (rozerotyzowane sceny gwałtów, dziecko używające seksu do manipulowania dorosłym, romantyzowany związek syna z matką, pokazywanie wszystkich mężczyzn jako niewyżyte, niekontrolujące się zwierzęta). Lektura pozostawiła niesmak i wrażenie jakby autor miał w głowie wiele niepoukładanych spraw w temacie własnej seksualności. Nie polecam.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo