Przybornik leczenia traum:

165 porad, narzędzi i podpowiedzi, by terapia była udana

Tytuł oryginalny:
Trauma treatment toolbox
165 brain-changing tips, tools & handouts to move therapy forward,
Autor:
Jennifer Sweeton
Tłumacz:
Tomasz Misiorek
Wydawcy:
Sensus (2025)
Grupa Wydawnicza Helion
ISBN:
978-83-289-0408-8
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy - Katalog centralny

Trauma stanowi niewidzialne obciążenie wielu osób; ludzi z urazami psychicznymi jest więcej, niż mogłoby się wydawać. Skutki traumy często znacząco obniżają jakość życia, prowadzą do komplikacji psychicznych i emocjonalnych, a leczenie urazów psychicznych bywa dużym wyzwaniem zarówno dla pacjenta, jak i terapeuty. Pomocą w tym trudnym zadaniu okazują się ostatnie odkrycia w dziedzinach neurobiologii i psychoterapii. Ten podręcznik dla psychologów klinicznych ułatwi zastosowanie osiągnięć nauki o mózgu w praktyce. Znalazły się tu najnowsze informacje o pięciu najbardziej dotykanych przez traumę obszarach mózgu. Opisano, w jaki sposób urazy psychiczne są powiązane z różnymi zmianami w jego strukturach i jak wpływają na aktywność mózgową. Przedstawiono również szereg technik terapii osób po urazach psychicznych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo