Gdy twoje dziecko się okalecza:

jak je zrozumieć jak z nim rozmawiać i jak mu pomóc

Autor:
Michael Hollander
Tłumacz:
Anna Sawicka-Chrapkowicz
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2025)
ISBN:
978-83-8258-218-5
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe

To, że dziecko celowo zadaje sobie ból i się okalecza, jest dla rodzica jednym z najbardziej bolesnych i trudnych doświadczeń. To naturalne, że w takiej sytuacji czujesz przerażenie, bezsilność, lęk i masz poczucie winy. Nie wiesz, dlaczego dziecko to robi, więc szukasz wyjaśnienia i sposobu, by mu pomóc – choćby najmniejszego światełka w tunelu. Samookaleczanie najczęściej stanowi sposób radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami bądź rodzaj ucieczki od wewnętrznego odrętwienia i pustki. Nie oznacza, że twoje dziecko chce umrzeć, lecz że cierpi i nie potrafi inaczej sobie poradzić z uczuciami, które są nie do zniesienia. To również bezgłośne, choć bolesne wołanie o pomoc. Ten pełen empatii poradnik pomoże ci zrozumieć, co czuje twoje dziecko, a także podpowie, jak z nim rozmawiać i wspierać je bez osądzania i złości – oraz jak przetrwać trudny czas. Autor jest doświadczonym psychoterapeutą i ekspertem w zakresie terapii dialektyczno-behawioralnej, która jest uznawana za najskuteczniejsze podejście w przypadku autoagresji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo