Paluszki:

czyli o dziesięciu takich, co nigdy się nie nudzą

Inne tytuły:
O dziesięciu takich, co nigdy się nie nudzą
Autor:
Renata Piątkowska
Ilustracje:
Jola Richter-Magnuszewska
Wydawca:
Wydawnictwo Bis (2011-2016)
ISBN:
978-83-7551-226-7
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Jeden dzień z życia Marcinka, czyli co robi dziesięć paluszków przedszkolaka przez cały dzień. Poznając burzliwe przygody dziesięciu paluszków pewnego przedszkolaka, które ciekawe świata, są w ciągłym ruchu, dowiadujemy się, jak wiele niezwykłych zdarzeń spotyka go każdego dnia. Nawet zwykłe śniadanie, ustawianie wieży z klocków, trzymanie się ręki mamy czy odwijanie cukierków z papierka może być, z punktu widzenia paluszków, ciekawą przygodą. Niegrzeczne paluszki zaciskają się w piąstki, a czasem nawet dłubią w nosie. Grzeczne, wręczają mamie kwiatek, wyciągają biedronkę z kałuży i lubią się myć. Jedno jest pewne - nigdy się nie nudzą, bo życie przedszkolaka jest przecież takie fascynujące! Przeczytacie o tym w mądrej, pogodnej i innej niż wszystkie książce Renaty Piątkowskiej "Paluszki". (merlin.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dziecięce rączki to części ciała, które praktycznie nieustannie pozostają w ruchu. Ciągle czegoś dotykając, podnosząc, tworząc, próbując - są wielkim sensorycznym receptorem, rozwijającym małego człowieka. I w tej książeczce zostało to genialnie uchwycone. • Znajdziecie tu opis dnia Marcinka, od wybudzenia ze snu o strasznym smoku, do wieczornego rytuału....tyle, że przedstawiony jest z perspektywy jego rączek 👐. To paluszki opowiadają jak wiele fascynujących czynności wykonują - od lepienia kulek z chleba na śniadanie, przez trzymanie maminego rękawa podczas pożegnania w przedszkolu, popołudniowej zabawie z tatą, aż do zaśnięcia pod ciepłą kołderką 😴 • Historia przedstawiona jest w wyjątkowo ciepły i zabawny sposób. Od tej opowieści aż bije serdeczność i radość 🙂 Świetnie nadaje się na wieczorne czytanie dla przedszkolaków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo