Paluszki:

czyli o dziesięciu takich, co nigdy się nie nudzą

Inne tytuły:
O dziesięciu takich, co nigdy się nie nudzą
Autor:
Renata Piątkowska
Ilustracje:
Jola Richter-Magnuszewska
Wydawca:
Wydawnictwo Bis (2011-2016)
ISBN:
978-83-7551-226-7
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Jeden dzień z życia Marcinka, czyli co robi dziesięć paluszków przedszkolaka przez cały dzień. Poznając burzliwe przygody dziesięciu paluszków pewnego przedszkolaka, które ciekawe świata, są w ciągłym ruchu, dowiadujemy się, jak wiele niezwykłych zdarzeń spotyka go każdego dnia. Nawet zwykłe śniadanie, ustawianie wieży z klocków, trzymanie się ręki mamy czy odwijanie cukierków z papierka może być, z punktu widzenia paluszków, ciekawą przygodą. Niegrzeczne paluszki zaciskają się w piąstki, a czasem nawet dłubią w nosie. Grzeczne, wręczają mamie kwiatek, wyciągają biedronkę z kałuży i lubią się myć. Jedno jest pewne - nigdy się nie nudzą, bo życie przedszkolaka jest przecież takie fascynujące! Przeczytacie o tym w mądrej, pogodnej i innej niż wszystkie książce Renaty Piątkowskiej "Paluszki". (merlin.pl)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Dziecięce rączki to części ciała, które praktycznie nieustannie pozostają w ruchu. Ciągle czegoś dotykając, podnosząc, tworząc, próbując - są wielkim sensorycznym receptorem, rozwijającym małego człowieka. I w tej książeczce zostało to genialnie uchwycone. • Znajdziecie tu opis dnia Marcinka, od wybudzenia ze snu o strasznym smoku, do wieczornego rytuału....tyle, że przedstawiony jest z perspektywy jego rączek 👐. To paluszki opowiadają jak wiele fascynujących czynności wykonują - od lepienia kulek z chleba na śniadanie, przez trzymanie maminego rękawa podczas pożegnania w przedszkolu, popołudniowej zabawie z tatą, aż do zaśnięcia pod ciepłą kołderką 😴 • Historia przedstawiona jest w wyjątkowo ciepły i zabawny sposób. Od tej opowieści aż bije serdeczność i radość 🙂 Świetnie nadaje się na wieczorne czytanie dla przedszkolaków
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo