Świat jako wola i przedstawienie

Tytuł oryginalny:
Welt als Wille und Vorstellung
Inne tytuły:
Świat jako wola i przedstawienie T. 2
Autor:
Arthur Schopenhauer (1788-1860)
Tłumacz:
Jan Garewicz (1921-2002)
Przedmowa:
Jan Garewicz (1921-2002)
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe PWN (1994-2013)
Wydane w seriach:
Biblioteka Klasyków Filozofii
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
5.0
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • "Die Welt als Wille und Vorstellung" to opus magnum Schopenhauera. Przedstawiciel pesymizmu filzoficznego łamie granice światopoglądu i wychodzi poza nurt myśli filozoficznej Europy; sięga aż do Indii. Polemizuje z Kantem. "Suma cierpień przewyższa u człowieka znacznie sumę rozkoszy."
    +2 pouczająca
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Świat jako wola i przedstawienie T. 2
Autor:Arthur Schopenhauer (1788-1860)
Tłumacz:Jan Garewicz (1921-2002)
Przedmowa:Jan Garewicz (1921-2002)
Komentarz:Jan Garewicz (1921-2002)
Wydawca:Wydawnictwo Naukowe PWN (1994-2013)
Serie wydawnicze:Biblioteka Klasyków Filozofii
ISBN:83-01-08276-3 83-01-11442-8 83-01-11853-9 978-83-01-15998-6 978-83-01-15999-3 978-83-01-159980-6
Autotagi:druk książki literatura literatura stosowana publikacje naukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo