Wychowanie przy ekranie
Wiadomości: 106

KSIĄŻKI DO PARY - wychowanie przy ekranie

obrazek

  • Wychowanie przy ekranie : jak przygotować dziecko do życia w sieci? / Magdalena Bigaj. WAB, 2023. Klik: www.olesno-bp.sowa.pl

  • Fake newsy : inwazja morderczych majtek! : jak rozpoznać fake newsy, dezinformację i teorie spiskowe / Elise Gravel ; przełożyła Joanna Kończak. Nasza Księgarnia, 2023. Klik: www.olesno-bp.sowa.pl

Więcej bibliotecznych informacji:
bibl­iote­kaol­esno­.pl (strona WWW i aktualności))
w.bibliotece.pl (wiadomości)
w.bibliotece.pl (forum)

Link    PW    Źródło
Napisano: 24.05.2023 08:39:18
 
Szukaj w wątku
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo