Tata też czyta!
Wiadomości: 106

obrazek
TataTeżCzyta to ważne zawołanie. Dziś w Polsce chłopcy i panowie czytają dużo mniej niż dziewczynki i kobiety. Na pewno jedną z przyczyn jest brak męskiego czytającego wzorca – warto to zmieniać. Tatusiowie, Wujowie, Dziadkowie, Starsi Bracia, Opiekunowie,Trenerzy – czytajcie!
Dzieci, którym rodzice regularnie czytają, już w wieku 3 lat rozumieją dwa razy więcej słów niż ich rówieśnicy! Czytanie wpływa na rozwój, stymuluje życiowe sukcesy. Pozwala zrozumieć siebie i innych; zdystansować się wobec trudów dorastania. Daje wiedzę, która idzie w parze ze sprawczością.
obrazek
Tata też czyta! W długi weekend także! Razem z dziećmi. Na przykład co?
"Profesor Astrokot odkrywa kosmos" Domnica Wallimana - książkę można czytać już 6-latkowi, przy okazji wiele ilustracji do oglądania. Dostępna w Filii dla Dzieci: www.olesno-bp.sowa.pl
Warto tez zajrzeć tutaj: fpc.org.pl i pobrać e-book "Supermoc książek".
obrazek

obrazek

TataTeżCzyta! na naszej stronie WWW: bibl­iote­kaol­esno­.pl
Więcej bibliotecznych informacji:
bibl­iote­kaol­esno­.pl (strona WWW i aktualności))
w.bibliotece.pl (wiadomości)
w.bibliotece.pl (forum)

Link    PW    Źródło
Napisano: 27.04.2023 12:20:56 , ostatnia edycja: Olesno OBP, 09.05.2023 11:02:12
 
Szukaj w wątku
Olesno OBP
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo