Zbiory użytkownika zaneta.zadlowska
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Pierwszy śnieg Nesbø, Jo
Lepszy byłby martwy Corleone, Douglas
Kod da Vinči Brown, Dan
2.
Dziewice, do boju! Szwaja, Monika
Zapiski stanu poważnego Szwaja, Monika
Jestem nudziarą Szwaja, Monika
Gosposia prawie do wszystkiego Szwaja, Monika
Powroty nad rozlewiskiem Kalicińska, Małgorzata
Zupa z ryby fugu Szwaja, Monika
3.
Tuwimowo Kozieł-Nowak, Magdalena
Podniebny wyścig Sprycha, Agnieszka
Zezia, Giler i Oczak
Harry Potter i insygnia śmierci Rowling, Joanne Kathleen
Pinokio Serena, Ana
Ania z Zielonego Wzgórza Montgomery, Lucy Maud
4.
Spokojnie, to tylko fobia! Lihoreau, Tim
Wariatka tańczy Rodowicz, Maryla Szubrycht, Jarek
5.
Filozofia społeczna Pawlus, Tadeusz
Socjologia Sztompka, Piotr
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo