Zbiory biblioteki Wijewo GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Dziewczynka z walizki Blanquer, David Serrano
1 Nie ufaj nikomu Croft, Kathryn
1 Dziewczyny z Dubaju Krysiak, Piotr
1 Tatuażysta z Auschwitz Morris, Heather
1 Moje serce w dwóch światach Moyes, Jojo
1 Zerwa Mróz, Remigiusz
2 Bez rąk, bez nóg, bez ograniczeń! Nick Vujicic
1 Na skraju załamania Paris, B. A.
1 Ja chyba zwariuję! Przybyłek, Agata
2 Byłam służącą w arabskich pałacach Shukri, Laila
1 Nie wszystko stracone Steel, Danielle
1 Piołun na zapomnienie Trojanowska, Anna
2 Bez granic! Vujicic, Nick
1 Biuro M Witkiewicz, Magdalena Rogoziński, Alek
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo