Zbiory biblioteki Tychowo GBP
Nowości dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Ciocia Jadzia na wsi Piotrowska, Eliza
Zagadka konia Jasira Staniszewska, Zofia
Zagadka konia Jasira Staniszewska, Zofia
Nowy sąsiad Wierzbicka, Katarzyna
Czego nie lubi nieśmiałość Keller, Kasia
Gekon, który odkrył echo Bright, Rachel
Tajemnica ognia Miszczuk, Katarzyna Berenika
Tajemnica Dąbrówki Miszczuk, Katarzyna Berenika
Mopsik, który chciał zostać pszczołą Swift, Bella
Najdłuższa noc Våhlund, Elias
2.
Podróż w przyszłość Górska, Karolina
Weterynarz Wójcik, Elżbieta
Taka Alpaka Podleś, Ewa
Operacja rower Horst, Jørn Lier
Kamperem przez Polskę Jurczyńska, Anna
Kamperem przez Polskę Jurczyńska, Anna
Kamperem przez Polskę Jurczyńska, Anna
Wnętrza zwierząt Taylor, Barbara Carpentier, Margaux
Nauka rysowania Agócs, Írisz
Skwaszone winogrono John, Jory
3.
Gucio uczy się przegrywać Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio uczy się wybaczać Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio uczy się dzielić Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio się boi Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio się złości Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio się cieszy Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio się obraża Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio nie może zasnąć Chien Chow Chine, Aurélie
4.
Gucio się wstydzi Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio szaleje Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio nie może się skupić Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio się smuci Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio zazdrości Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio czuje się winny Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio się nudzi Chien Chow Chine, Aurélie
Gucio się zakochuje Chien Chow Chine, Aurélie
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo