Zbiory biblioteki Tychowo GBP
Nowości dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Nauka rysowania Agócs, Írisz
1 Gekon, który odkrył echo Bright, Rachel
4 Gucio czuje się winny Chien Chow Chine, Aurélie
4 Gucio nie może się skupić Chien Chow Chine, Aurélie
3 Gucio nie może zasnąć Chien Chow Chine, Aurélie
3 Gucio się boi Chien Chow Chine, Aurélie
3 Gucio się cieszy Chien Chow Chine, Aurélie
4 Gucio się nudzi Chien Chow Chine, Aurélie
3 Gucio się obraża Chien Chow Chine, Aurélie
4 Gucio się smuci Chien Chow Chine, Aurélie
4 Gucio się wstydzi Chien Chow Chine, Aurélie
4 Gucio się zakochuje Chien Chow Chine, Aurélie
3 Gucio się złości Chien Chow Chine, Aurélie
4 Gucio szaleje Chien Chow Chine, Aurélie
3 Gucio uczy się dzielić Chien Chow Chine, Aurélie
3 Gucio uczy się przegrywać Chien Chow Chine, Aurélie
3 Gucio uczy się wybaczać Chien Chow Chine, Aurélie
4 Gucio zazdrości Chien Chow Chine, Aurélie
2 Podróż w przyszłość Górska, Karolina
2 Operacja rower Horst, Jørn Lier
2 Skwaszone winogrono John, Jory
2 Kamperem przez Polskę Jurczyńska, Anna
2 Kamperem przez Polskę Jurczyńska, Anna
2 Kamperem przez Polskę Jurczyńska, Anna
1 Czego nie lubi nieśmiałość Keller, Kasia
1 Tajemnica Dąbrówki Miszczuk, Katarzyna Berenika
1 Tajemnica ognia Miszczuk, Katarzyna Berenika
1 Ciocia Jadzia na wsi Piotrowska, Eliza
2 Taka Alpaka Podleś, Ewa
1 Zagadka konia Jasira Staniszewska, Zofia
1 Zagadka konia Jasira Staniszewska, Zofia
1 Mopsik, który chciał zostać pszczołą Swift, Bella
2 Wnętrza zwierząt Taylor, Barbara Carpentier, Margaux
1 Najdłuższa noc Våhlund, Elias
1 Nowy sąsiad Wierzbicka, Katarzyna
2 Weterynarz Wójcik, Elżbieta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo