zbiory multimedialne
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Aladyn Musker, John Clements, Ron
2 Anaruk chłopiec z Grenlandii Centkiewicz, Czesław Jacek
3 Arek jedzie na biwak i inne historie Cass Film Entertainment
2 Baśnie braci Grimm Grimm, Wilhelm Grimm, Jacob
1 Bez pożegnania Coben, Harlan
2 Bydgoszcz, Toruń Pirowski, Tomasz Nuckowski, Mateusz
Omasta, Piotr
1 Diabeł ubiera się u Prady Imperial Entertainment
1 Dom nad rozlewiskiem Kalicińska, Małgorzata
2 Grammar & Idioms in Use SuperMemo World sp. z o. o
2 Grundstufe SuperMemo World sp. z o. o
1 Harry Potter i Insygnia Śmierci Rowling, J. K.
1 Harry Potter i kamień filozoficzny Rowling, Joanne Kathleen
1 Igrzyska śmierci Collins, Suzanne
1 Karolcia Krüger, Maria
1 Karol - człowiek, który został papieżem Battiato, Giacomo
1 Kod Leonarda da Vinci Brown, Dan
2 Król Edyp Sophocles
2 Księga dżungli Kipling, Rudyard
1 Miłość nad rozlewiskiem Kalicińska, Małgorzata
2 Multimedialny Atlas Geograficzny PWN pwn.pl
2 Multimedialny Atlas Historyczny PWN pwn.pl
2 Multimedialny Atlas Przyrodniczy PWN pwn.pl
2 Multimedialny słownik hiszpańsko-polski, polsko-hiszpański Wydawnictwo Naukowe PWN
3 Pan Tadeusz Mickiewicz, Adam
1 Piękna i Bestia Knight, Andy
2 Piotruś Zuch Buczkówna, Mieczysława
1 Podróże Pana Kleksa Anioł, Michał Ostrowska, Małgorzata
Ordon, Lech
Barański, Marcin
Geppert, Edyta
Fronczewski, Piotr
Czechowicz, Mieczysław
Glinka, Marian
Rewiński, Janusz
Bończak, Jerzy
Zabrodzki, Mariusz
3 Powrót Dżafara CD Projekt
1 The return of Jafar Shelton, Toby Stones, Tad
Zaslove, Alan
Wizmur, Joanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo