Zbiory użytkownika Sowusia
nauka
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Dlaczego... Michalak, Anna Szarf, Maria
Zwierzęta Ganeri, Anita
Wszyscy ludzie rodzą się wolni Wydawnictwo Arkady we współpr. z Amnesty International
Obrazkowy słownik języka angielskiego dla najmłodszych Latusek, Arkadiusz Swoboda, Grzegorz
Słownik obrazkowy dla dzieci - niemiecki Ciesielska, Justyna
Cuda przyrody Kastelik, Magdalena M.
Pierwsi faraonowie RBA
Ilustrowany atlas świata Olszewski, Robert
Drzewa Harris, Esmond
Zwierzęta sawanny Bampton, Julie
Skąd się biorą dziury w serze?
2.
Moja pierwsza książka o sztuce Dickins, Rosie
Dlaczego galaretka się trzęsie ? Wydawnictwo Jedność
Mumia Mierzejewska, Bożena
Pomysłowy Dobromir Pol, Jolanta
Muzyka moja pasja
100 instrumentów muzycznych Bellona
Sekrety ludzkiego ciała Daynes, Katie King, Colin
Skąd wszystko się bierze? Mogford, Jane
Źródła piękna Wydawnictwo Pascal
Zielone skarby wokół nas Reader s Digest Przegląd
3. polska
Fascynująca Polska Kunkel, Robert Marcinów, Zdzisław
Polska od Bałtyku do Tatr Koralewski, Tadeusz
Kocham Polskę Szarek, Jarosław Szarek, Joanna
Pomolowana historia Szymeczko, Kazimierz
Parki narodowe Grabski, Patryk
Polska dla dzieci Micuła, Grzegorz Drabek, Kamila
Polska z dzieckiem Ciepłowska-Kowalczyk, Beata
Poznań Matyja-Pietrzyk, Magdalena
Spacerownik krakowski Jakubowski, Krzysztof Myślik, Konrad
Skowrońska, Małgorzata
4. encyklopedia wiedzy disney
Dinozaury Johnson, Jinny
Planeta Ziemia Taylor, Barbara
Ciało człowieka Parsons, Alexandra
Świat nauki Johnson, Jinny
Jak działają maszyny Oxlade, Chris
Kosmos Graham, Ian
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo