Zbiory użytkownika Sowusia
nauka
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 100 instrumentów muzycznych Bellona
4 Ciało człowieka Parsons, Alexandra
1 Cuda przyrody Kastelik, Magdalena M.
4 Dinozaury Johnson, Jinny
1 Dlaczego... Michalak, Anna Szarf, Maria
2 Dlaczego galaretka się trzęsie ? Wydawnictwo Jedność
1 Drzewa Harris, Esmond
3 Fascynująca Polska Kunkel, Robert Marcinów, Zdzisław
1 Ilustrowany atlas świata Olszewski, Robert
4 Jak działają maszyny Oxlade, Chris
3 Kocham Polskę Szarek, Jarosław Szarek, Joanna
4 Kosmos Graham, Ian
2 Moja pierwsza książka o sztuce Dickins, Rosie
2 Mumia Mierzejewska, Bożena
2 Muzyka moja pasja
1 Obrazkowy słownik języka angielskiego dla najmłodszych Latusek, Arkadiusz Swoboda, Grzegorz
3 Parki narodowe Grabski, Patryk
1 Pierwsi faraonowie RBA
4 Planeta Ziemia Taylor, Barbara
3 Polska dla dzieci Micuła, Grzegorz Drabek, Kamila
3 Polska od Bałtyku do Tatr Koralewski, Tadeusz
3 Polska z dzieckiem Ciepłowska-Kowalczyk, Beata
3 Pomolowana historia Szymeczko, Kazimierz
2 Pomysłowy Dobromir Pol, Jolanta
3 Poznań Matyja-Pietrzyk, Magdalena
2 Sekrety ludzkiego ciała Daynes, Katie King, Colin
1 Skąd się biorą dziury w serze?
2 Skąd wszystko się bierze? Mogford, Jane
1 Słownik obrazkowy dla dzieci - niemiecki Ciesielska, Justyna
3 Spacerownik krakowski Jakubowski, Krzysztof Myślik, Konrad
Skowrońska, Małgorzata
4 Świat nauki Johnson, Jinny
1 Wszyscy ludzie rodzą się wolni Wydawnictwo Arkady we współpr. z Amnesty International
2 Zielone skarby wokół nas Reader s Digest Przegląd
1 Zwierzęta Ganeri, Anita
1 Zwierzęta sawanny Bampton, Julie
2 Źródła piękna Wydawnictwo Pascal
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo