Nowości Filia Zalasowa
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Czerwone światło hańby Masterton, Graham
2 Lilianna Ponińska, Dorota
2 Łączniczki Fredro-Boniecka, Maria Krajewski, Wiktor
1 Odnaleziony Coben, Harlan
2 Pudełko na modlitwy Wingate, Lisa
2 Reputacja Pilipiuk, Andrzej
1 Sekret najpilniej strzeżony Archer, Jeffrey
2 Sowie zwierciadło Pilipiuk, Andrzej
2 Sprawa osobista Child, Lee
1 Swoją drogą Michniewicz, Tomasz
1 Szukając "Inki" Łuniewska, Luiza
1 Tron z czaszek Brett, Peter V.
1 Wojna w blasku dnia Brett, Peter V.
1 Wojna w blasku dnia Brett, Peter V.
1 W matni marzeń Andrews, Virginia Cleo
1 Zegarek z różowego złota Evans, Richard Paul
1 Życie na pełnej petardzie Kaczkowski, Jan Żyłka, Piotr
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo