Nowości Filia Zalasowa
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Zegarek z różowego złota Evans, Richard Paul
Sekret najpilniej strzeżony Archer, Jeffrey
Tron z czaszek Brett, Peter V.
Życie na pełnej petardzie Kaczkowski, Jan Żyłka, Piotr
W matni marzeń Andrews, Virginia Cleo
Odnaleziony Coben, Harlan
Swoją drogą Michniewicz, Tomasz
Szukając "Inki" Łuniewska, Luiza
Wojna w blasku dnia Brett, Peter V.
Wojna w blasku dnia Brett, Peter V.
2.
Sprawa osobista Child, Lee
Czerwone światło hańby Masterton, Graham
Łączniczki Fredro-Boniecka, Maria Krajewski, Wiktor
Lilianna Ponińska, Dorota
Sowie zwierciadło Pilipiuk, Andrzej
Reputacja Pilipiuk, Andrzej
Pudełko na modlitwy Wingate, Lisa
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo