Dla dzieci-Filia Lubcza
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Jaśki Arrou-Vignod, Jean-Philippe
4 Zuzia i zaginiony pies Boehme, Julia
4 Zuzia świętuje urodziny Boehme, Julia
3 Franklin i skaczące buty Bourgeois, Paulette
2 Mam przyjaciela... Butschkow, Ralf
2 Mam przyjaciela piekarza Butschkow, Ralf
2 Śpiewająca lipka Gasparikova, Viera
2 Straż pożarna Górska, Karolina
1 Przez cały rok Lobel, Arnold
1 Razem Lobel, Arnold Mann, Wojciech
1 Buzi! MacDonald, Alan
1 Pchły! MacDonald, Alan
1 Smarki! MacDonald, Alan
3 Findus się wyprowadza Nordqvist, Sven
2 Pettson na biwaku Nordqvist, Sven
2 Rwetes w ogrodzie Nordqvist, Sven
3 Bajki o konikach Safarzyńska, Elżbieta
1 Zuzia dostaje kieszonkowe Schneider, Liane
1 Zuzia i jej ulubiony kucyk Schneider, Liane
1 Zuzia nie korzysta z pomocy nieznajomego Schneider, Liane Kledzik, Emilia
1 Zuzia pomaga mamie Schneider, Liane
2 Zuzi rusza się ząb Schneider, Liane
3 Krowa Matylda bawi się w chowanego Steffensmeier, Alexander
3 Krowa Matylda jest chora Steffensmeier, Alexander
3 Krowa Matylda na wakacjach Steffensmeier, Alexander
2 Mama Mu na sankach Wieslander, Jujja Wieslander, Tomas
2 Mama Mu sprząta Wieslander, Jujja Wieslander, Tomas
3 Kosmos Wójcik, Elżbieta
3 Policjant Wójcik, Elżbieta
1 Przyjaźń Wydawnictwo Literackie Lobel, Arnold
3 Bartek Koniczyna i Banda z Zaniemyśla Zawadzka, Danuta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo