Dla dzieci-Filia Lubcza
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Przez cały rok Lobel, Arnold
Razem Lobel, Arnold Mann, Wojciech
Przyjaźń Wydawnictwo Literackie Lobel, Arnold
Zuzia dostaje kieszonkowe Schneider, Liane
Zuzia i jej ulubiony kucyk Schneider, Liane
Zuzia nie korzysta z pomocy nieznajomego Schneider, Liane Kledzik, Emilia
Zuzia pomaga mamie Schneider, Liane
Buzi! MacDonald, Alan
Pchły! MacDonald, Alan
Smarki! MacDonald, Alan
2.
Rwetes w ogrodzie Nordqvist, Sven
Pettson na biwaku Nordqvist, Sven
Straż pożarna Górska, Karolina
Śpiewająca lipka Gasparikova, Viera
Zuzi rusza się ząb Schneider, Liane
Mama Mu na sankach Wieslander, Jujja Wieslander, Tomas
Mama Mu sprząta Wieslander, Jujja Wieslander, Tomas
Mam przyjaciela... Butschkow, Ralf
Mam przyjaciela piekarza Butschkow, Ralf
3.
Bajki o konikach Safarzyńska, Elżbieta
Bartek Koniczyna i Banda z Zaniemyśla Zawadzka, Danuta
Jaśki Arrou-Vignod, Jean-Philippe
Findus się wyprowadza Nordqvist, Sven
Franklin i skaczące buty Bourgeois, Paulette
Krowa Matylda jest chora Steffensmeier, Alexander
Krowa Matylda na wakacjach Steffensmeier, Alexander
Krowa Matylda bawi się w chowanego Steffensmeier, Alexander
Kosmos Wójcik, Elżbieta
Policjant Wójcik, Elżbieta
4.
Zuzia świętuje urodziny Boehme, Julia
Zuzia i zaginiony pies Boehme, Julia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo