Zbiory biblioteki Biała Podlaska AB
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym - nowe wyzwania Chodkiewicz, Halina Lewicki, Roman
2 Building structures in theory and practice Fic, Stanisław
2 Modern materials, installations and construction technologies Fic, Stanisław
1 Budownictwo sztuką twórczego działania Karwacka, Agnieszka
1 Współczesne zagrożenia zdrowia Kozioł-Montewka, Maria Spisacka, Stanisława
1 Perspektywy bezpieczeństwa narodowego w XXI wieku Kubiak, Mariusz Smarzewska, Agnieszka
2 Different aspects of rehabilitation and physiotherapy Kubińska, Zofia Pańczuk, Anna
2 Koordynator edukacji zdrowotnej w szkole w opinii nauczycieli wychowania fizycznego Kubińska, Zofia
1 Wykluczenie społeczne - czynniki ryzyka, profilaktyka, remedia Nazaruk, Stanisława Nowak, Marian
Konovaluk, Elena
1 Koła naukowe - szkołą twórczego działania Niźnikowska, Ewelina Baj-Korpak, Joanna
1 Wybrane zagadnienia z problematyki gospodarowania przestrzenią Richling, Andrzej Zbucki, Łukasz
2 Świadomość religijna i moralna młodzieży prawosławnej Romanowicz, Wiesław
2 Marketing terytorialny w budowaniu konkurencyjności podmiotów publicznych Siedlecka, Agnieszka Smarzewska, Agnieszka
Zwolińska-Ligaj, Magdalena
2 Medical aspects of civilization diseases in the modern world Sokołowska, Barbara
2 Health behaviors of adolescents and adults Spisacka, Stanisława
1 Edukacja i profilaktyka w chorobach społecznych i cywilizacyjnych Tokarska-Rodak, Małgorzata Gołąbek, Wiesław
1 Społeczne, środowiskowe i biologiczne zagrożenia zdrowia a kształtowanie zachowań prozdrowotnych Tokarska-Rodak, Małgorzata Markert, Ryszard
2 Dzieci z upośledzeniem umysłowym w środowisku szkolnym. Refleksje nauczyciela Tomczyszyn, Dorota
1 Współczesne dylematy polskiego rolnictwa Zarzecka, Krystyna Kondracki, Stanisław
Skrzyczyńska, Janina
1 Współczesne dylematy polskiego rolnictwa III Zarzecka, Krystyna Kondracki, Stanisław
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo