Zbiory biblioteki Biała Podlaska AB
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Perspektywy bezpieczeństwa narodowego w XXI wieku Kubiak, Mariusz Smarzewska, Agnieszka
Społeczne, środowiskowe i biologiczne zagrożenia zdrowia a kształtowanie zachowań prozdrowotnych Tokarska-Rodak, Małgorzata Markert, Ryszard
Budownictwo sztuką twórczego działania Karwacka, Agnieszka
Współczesne dylematy polskiego rolnictwa III Zarzecka, Krystyna Kondracki, Stanisław
Współczesne dylematy polskiego rolnictwa Zarzecka, Krystyna Kondracki, Stanisław
Skrzyczyńska, Janina
Współczesne zagrożenia zdrowia Kozioł-Montewka, Maria Spisacka, Stanisława
Wykluczenie społeczne - czynniki ryzyka, profilaktyka, remedia Nazaruk, Stanisława Nowak, Marian
Konovaluk, Elena
Wybrane zagadnienia z problematyki gospodarowania przestrzenią Richling, Andrzej Zbucki, Łukasz
Koła naukowe - szkołą twórczego działania Niźnikowska, Ewelina Baj-Korpak, Joanna
Edukacja i profilaktyka w chorobach społecznych i cywilizacyjnych Tokarska-Rodak, Małgorzata Gołąbek, Wiesław
2.
Świadomość religijna i moralna młodzieży prawosławnej Romanowicz, Wiesław
Modern materials, installations and construction technologies Fic, Stanisław
Building structures in theory and practice Fic, Stanisław
Health behaviors of adolescents and adults Spisacka, Stanisława
Medical aspects of civilization diseases in the modern world Sokołowska, Barbara
Different aspects of rehabilitation and physiotherapy Kubińska, Zofia Pańczuk, Anna
Koordynator edukacji zdrowotnej w szkole w opinii nauczycieli wychowania fizycznego Kubińska, Zofia
Rozwijanie wiedzy, umiejętności i postaw w kształceniu neofilologicznym - nowe wyzwania Chodkiewicz, Halina Lewicki, Roman
Marketing terytorialny w budowaniu konkurencyjności podmiotów publicznych Siedlecka, Agnieszka Smarzewska, Agnieszka
Zwolińska-Ligaj, Magdalena
Dzieci z upośledzeniem umysłowym w środowisku szkolnym. Refleksje nauczyciela Tomczyszyn, Dorota
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo