Zbiory biblioteki Praszka BPMiG
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Teraz oto jestem Beczek, Jakub
1 Witkacy i kobiety Czyńska, Małgorzata
2 Jesteśmy twoi Ficner-Ogonowska, Anna
1 Akwitania García Sáenz, Eva
1 Homo deus Harari, Yuval Noah
1 Pielgrzym Hayes, Terry
1 Tron we krwi Kaleta, Jolanta Maria
1 Bagno Kellerman, Jonathan
2 Kasia na kryzys Miller, Katarzyna Olekszyk, Joanna
2 Czerwony kaszmir Moreau, Christiana
1 Senior sprawny intelektualnie Piekarska, Jolanta Piekarski, Wiesław
1 Drwale Proulx, Annie
1 Niemoralna Ryciak, Ula
2 Rozplątani Szustak, Adam
1 Co jeść, by pozbyć się objawów Hashimoto Wentz, Izabella
1 Broad Peak Witkowska, Monika
2 Tolkien Xander, Jesse
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo