Zbiory biblioteki Praszka BPMiG
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Homo deus Harari, Yuval Noah
Broad Peak Witkowska, Monika
Niemoralna Ryciak, Ula
Pielgrzym Hayes, Terry
Drwale Proulx, Annie
Bagno Kellerman, Jonathan
Akwitania García Sáenz, Eva
Co jeść, by pozbyć się objawów Hashimoto Wentz, Izabella
Tron we krwi Kaleta, Jolanta Maria
Senior sprawny intelektualnie Piekarska, Jolanta Piekarski, Wiesław
Witkacy i kobiety Czyńska, Małgorzata
Teraz oto jestem Beczek, Jakub
2.
Czerwony kaszmir Moreau, Christiana
Tolkien Xander, Jesse
Kasia na kryzys Miller, Katarzyna Olekszyk, Joanna
Rozplątani Szustak, Adam
Jesteśmy twoi Ficner-Ogonowska, Anna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo