Zbiory użytkownika Pollyanna
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Pamiętnik nastolatki Andrzejczuk, Beata
4 Jaśki Arrou-Vignod, Jean-Philippe
1 Jaśki Arrou Vignod, Jean Philippe
2 Gdzie twój dom, Telemachu? Bahdaj, Adam
4 Gdzie twój dom Telemachu? Bahdaj, Adam
1 Stawiam na Tolka Banana Bahdaj, Adam
1 Telemach w dżinsach Bahdaj, Adam
4 Wakacje z duchami Bahdaj, Adam
1 Ja, Blanka Barańska, Ewa
4 Nikt nie lubi turystów Brooks, Patsy
1 Kluska, Kefir i Tutejszy Broszkiewicz, Jerzy
3 Pamiętnik księżniczki Cabot, Meg
3 Pamiętnik księżniczki Cabot, Meg
3 Pamiętnik księżniczki Cabot, Meg
3 Pamiętnik księżniczki Cabot, Meg
3 Pamiętnik księżniczki Cabot, Meg
3 Pamiętnik księżniczki Cabot, Meg
3 Pamiętnik księżniczki Cabot, Meg
1 Pamiętnik księżniczki 4 Cabot, Meg
3 Pamiętnik księżniczki 7 i 1/2 Cabot, Meg
4 Przeprowadzka Cabot, Meg
1 Pamiętnik nastolatki Dom wydawniczy Rafael
2 Pamiętnik nastolatki Dom wydawniczy Rafael
2 Pamiętnik nastolatki Dom wydawniczy Rafael
2 Pamiętnik nastolatki Dom wydawniczy Rafael
2 Pamiętnik nastolatki Dom wydawniczy Rafael
2 Pamiętnik nastolatki Dom wydawniczy Rafael
2 Pamiętnik nastolatki Dom wydawniczy Rafael
1 Pamiętnik nastolatki Dom Wydawniczy Rafael
4 Ciao, Bambina Fields, Natalie
3 Ten obcy Jurgielewiczowa, Irena
4 Misja Feniks Karwan-Jastrzębska, Ewa
1 Pozłacana rybka Kosmowska, Barbara
1 Imieniny babci Józefiny Lach, Ewa
4 Bajki robotów Lem, Stanisław
3 Błękitny Zamek Montgomery, Lucy Maud
2 Pollyanna dorasta Porter, Eleanor H.
2 Księżniczka Urbanowska, Zofia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo