Teoria poliwagalna w praktyce:

zestaw 50 ćwiczeń

Tytuł oryginalny:
Polyvagal exercises for safety and connection
50 client-centered practices,
Autorzy:
Deb Dana
Stephen W. Porges
Tłumacz:
Aleksander Gomola
Przedmowa:
Stephen W. Porges
Redakcja:
Małgorzata Klecka
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2021)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
Wydane w seriach:
Psychiatria i Psychoterapia
Psychiatria i Psychoterapia - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:
978-83-233-4997-6, 978-83-233-7231-8
978-83-233-7231-8
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
publikacje naukowe

Kolejna książka o praktycznym zastosowaniu teorii poliwagalnejUniwersalność teorii poliwagalnej i możliwość jej zastosowania w terapii lęku, traumy, depresji oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu sprawiają, że cieszy się ona niesłabnącym zainteresowaniem psychologów, terapeutów i pedagogów. Deb Dana w spójny i klarowny sposób wyjaśnia zawiłości teorii Porgesa i przekłada ją na język praktyki terapeutycznej.Wychodząc od wyjaśnienia roli i zasad funkcjonowania autonomicznego układu nerwowego, autorka pokazuje, jak dzięki prostym ćwiczeniom, łączącym tezy teorii poliwagalnej z osobistym doświadczeniem terapeuty, stworzyć podwaliny do pracy z klientem. Włączając w proces kolejne ćwiczenia stymulujące (na przykład ćwiczenia oddechowe, wykorzystywanie wyobraźni i zasobów somatycznych, prowadzenie dziennika, ruch czy kontakt ze sztuką), uczy, jak utrwalać proces zmiany.Zaproponowane przez Deb Danę ćwiczenia pomogą klientowi zwrócić uwagę na pracę własnego autonomicznego układu nerwowego w czasie między sesjami, zainicjują zmiany szlaków autonomicznych i wzmocnią go w budowaniu bezpieczeństwa i satysfakcjonujących relacji z innymi.Dzięki tej książce:Ľ Zrozumiesz działanie autonomicznego układu nerwowego.Ľ Poznasz sposoby wyjaśniania i zgłębiania hierarchii reakcji autonomicznej, neurorecepcji i koregulacji.Ľ Otrzymasz zestaw ćwiczeń wspomagających i wzmacniających proces uczenia się między sesjami.Książka Deb Dany dostarcza psychoterapeutom wszystkiego, czego potrzebują, by pomóc klientom nauczyć się panowania nad powodującymi rozregulowanie reakcjami układu nerwowego nastawionymi na przetrwanie. Klienci mogą się dowiedzieć, jak korzystać z wielu dokładnych i praktycznych rozwiązań, zarówno w gabinecie, jak i poza nim, by odważnie i kompetentnie reagować na wyzwania codziennego życia i skutecznie stawiać im czoła.Linda Graham, MFT, autorka pracy Resilience: Powerful Practices for Bouncing Back from Disappointment, Difficulty, and Even DisasterZawartość tomuI. AUTONOMICZNY UKŁAD NERWOWY: WZORCE I SZLAKIĽ Hierarchia autonomicznaĽ NeurocepcjaĽ KoregulacjaII. PORUSZANIE SIĘ PO SZLAKACH AUTONOMICZNYCH: RAMA BASICĽ Bycie bliżej własnego autonomicznego układu nerwowegoĽ Angażowanie uwagi w odniesieniu do własnych stanów autonomicznychĽ Stwarzanie na nowo autonomicznego układu nerwowegoĽ Integrowanie nowych rytmów autonomicznychĽ Cementowanie więziDeb Dana jest psychoterapeutką, wykładowczynią, koordynatorką Konsorcjum Traumatic Stress Research w Instytucie Rinseya oraz współtwórczynią cyklu treningowego Rhythm of Regulation. Jej wykłady na temat wykorzystania teorii poliwagalnej w terapii osób, które przeżyły traumę, cieszą się dużym zainteresowaniem na całym świecie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo