Nastolatki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej Wegner-Jezierska, Magdalena
Terapia pedagogiczna Radwańska, Anna
Strefa napięć Kaczmarzyk, Marek
Myśli samobójcze u nastolatków Pettit, Jeremy W. Hill, Ryan M.
Prawo Marcina Kruszewski, Marcin
Odpowiedz mi! Nowe pytania Gathen, Katharina von der
INSTAdzieci Vigan, Delphine de
Kończę z tym Guzowska, Marta Łuba, Małgorzata
2.
Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone Guare, Richard Dawson, Peg
Guare, Colin
Nastolatek potrzebuje wsparcia Kozak, Agnieszka Bielecki, Robert
Rzeczkowski, Marcin
Młodzież między ochroną a ryzykiem Jankowiak, Barbara Matysiak-Błaszczyk, Agata
Niepokorne pokolenie milenium Maciołek, Dominika
Młodzież na rozdrożach dróg - pomiędzy Pol'and' Rock Festival a Przystankiem Jezus Kurzępa, Jacek
Młodzież 4.0 Kurzępa, Jacek
Młodzież 4.0 Urbanik, Waldemar Woś, Marek
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo