Metodyka nauczania. Język polski jako obcy.
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Pan Polski Bajerska, Aleksandra Sochacka, Justyna
Czytam po polsku Lipiec, Paulina
Kto czyta - nie błądzi Seretny, Anna
Polski krok po kroku Kuc, Paulina Stempek, Iwona
Jak się pani dzisiaj czuje? Ganczar, Maciej Maczkowska, Anna
Polski krok po kroku Stempek, Iwona Kuc, Paulina
2.
Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym Umiastowska, Danuta
Zagadnienia ogólne Zarzycki, Piotr
Nauczanie w szkole ponadpodstawowej Zarzycki, Piotr
Metodyka nauczania języka niemieckiego Chłopek, Zofia
Podstawy dydaktyki dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela Wójcik, Anna Maria
O biznesie po polsku Kowalska, Marzena
3.
Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa Seretny, Anna
100 scenariuszy zajęć na 100 lekcji wychowania fizycznego Żołyński, Stanisław
Zarys pedagogiki sportu Kaźmierczak, Arkadiusz
Dydaktyka historii Konieczka-Śliwińska, Danuta
Międzynarodowy konkurs Kangur Matematyczny Bobiński, Zbigniew Jarek, Paweł
Jędrzejewicz, Piotr
Kamiński, Brunon
Krause, Agnieszka
Makowski, Adam
Mentzen, Mieczysław Kazimierz
Nodzyński, Piotr
Sendlewski, Andrzej
Świątek, Adela
Uscki, Mirosław
Wysokińska-Pliszka, Magdalena
Nauka czytania Łubkowska, Agnieszka
Gesty i słowa wiary Walkowiak, Katarzyna Kinga
4.
Walczymy z bykami Kołodziejek, Ewa
Ocenianie zachowania Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa
Matematyczny wszechświat Schiff, Joel L.
Matematyka Crilly, Anthony James
Biologia w szkole podstawowej Grupa Cogito
Przyroda w szkole podstawowej Grupa Cogito
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo