Metodyka nauczania. Język polski jako obcy.
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Pan Polski Bajerska, Aleksandra Sochacka, Justyna
3 Międzynarodowy konkurs Kangur Matematyczny Bobiński, Zbigniew Jarek, Paweł
Jędrzejewicz, Piotr
Kamiński, Brunon
Krause, Agnieszka
Makowski, Adam
Mentzen, Mieczysław Kazimierz
Nodzyński, Piotr
Sendlewski, Andrzej
Świątek, Adela
Uscki, Mirosław
Wysokińska-Pliszka, Magdalena
2 Metodyka nauczania języka niemieckiego Chłopek, Zofia
4 Matematyka Crilly, Anthony James
1 Jak się pani dzisiaj czuje? Ganczar, Maciej Maczkowska, Anna
4 Biologia w szkole podstawowej Grupa Cogito
4 Przyroda w szkole podstawowej Grupa Cogito
3 Zarys pedagogiki sportu Kaźmierczak, Arkadiusz
4 Walczymy z bykami Kołodziejek, Ewa
3 Dydaktyka historii Konieczka-Śliwińska, Danuta
2 O biznesie po polsku Kowalska, Marzena
1 Polski krok po kroku Kuc, Paulina Stempek, Iwona
1 Czytam po polsku Lipiec, Paulina
4 Kształcenie umiejętności pisania w dydaktyce języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa
3 Z zagadnień dydaktyki języka polskiego jako obcego Lipińska, Ewa Seretny, Anna
3 Nauka czytania Łubkowska, Agnieszka
4 Matematyczny wszechświat Schiff, Joel L.
1 Kto czyta - nie błądzi Seretny, Anna
1 Polski krok po kroku Stempek, Iwona Kuc, Paulina
2 Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym Umiastowska, Danuta
4 Ocenianie zachowania Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
3 Gesty i słowa wiary Walkowiak, Katarzyna Kinga
2 Podstawy dydaktyki dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela Wójcik, Anna Maria
2 Nauczanie w szkole ponadpodstawowej Zarzycki, Piotr
2 Zagadnienia ogólne Zarzycki, Piotr
3 100 scenariuszy zajęć na 100 lekcji wychowania fizycznego Żołyński, Stanisław
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo