Kreatywność
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 ABC kreatywności Szmidt, Krzysztof J.
4 ABC kreatywności Szmidt, Krzysztof J.
1 Być kreatywnym Atavar, Michael
4 Coaching, kreatywność, zabawa Bennewicz, Maciej
1 Droga do kreacji Kwaśniewska, Joanna Maria
3 Dzieci i kreatywność Brausem, Martina Sargun, Iris
6 Gry i zabawy w przedszkolu Chauvel, Denise Michel, Viviane
1 Historia LEGO Andersen, Jens
3 Kod kreatywności Sautoy du, Marcus
6 Kompetencje osobowościowe i twórcze Mróz, Barbara Chudzicka-Czupała, Agata
Kuśpit, Małgorzata
5 Kraina kreatywności Krzywoń, Danuta Hetmańczyk, Hewilia
4 Kreatywne myślenie dla bystrzaków Cox, David
1 Kreatywne pisanie Willim, Kinga
1 Kreatywność Osho
5 Kreatywność S.A. Wallace, Amy Catmull, Edwin E.
3 Kreatywność w biznesie Jerzyk, Ewa Leszczyński, Grzegorz
Mruk, Henryk
4 Kreatywność w dydaktyce języków obcych Róg, Tomasz
4 Krok... w kierunku kreatywności Jąder, Mariola
2 Lego Lunde, Niels
6 Mandale owocowe i warzywne Kozikowska, Monika
5 Metody i techniki pobudzania kreatywności w organizacji i zarządzaniu Głażewska, Iwona Kosieradzka, Anna
5 Myślenie wizualne 2.0 Jóźwik, Karolina
5 Myślenie wizualne w biznesie Jóźwik, Karolina Zwoliński, Szymon
2 Myślę, więc jestem Phillips, Charles
2 Myślografia Baj, Agata
2 Notatki wizualne Mikołajek, Natalia
3 Obudź swoją kreatywność Gmitrzak, Dagmara
4 Obudź swoją kreatywność Gmitrzak, Dagmara
4 Odkryj w sobie kreatywność Paszkowski, Michał
2 Poszukiwanie źródeł kreatywności Dziekanowski, Czesław
5 Przestrzeń dla kreatywności uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Parys, Katarzyna
6 Psychologiczne metody diagnozowania i prognozowania kreatywności Wiszniakowa-Zelinskiy, Natalia
6 Rozwijanie kreatywności uczniów dyslektycznych na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VI szkoły podstawowej Dawid, Dorota
5 Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości
6 Trening kreatywności Biela, Agnieszka
5 Trening kreatywności Szmidt, Krzysztof J.
6 Wielka księga prac plastycznych Nicholson, Sue Robins, Deri
3 Więź rodziców a kreatywność dzieci Szopiński, Józef
4 Źródła kreatywności Witkowski, Igor
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo