Sztuka na lekcjach
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Teraz polski dizajn Koperda, Aleksandra
Dwurnik Dwurnik, Edward Czyńska, Małgorzata
Gawędy o sztuce Fabiani, Bożena
Dalsze gawędy o sztuce Fabiani, Bożena
Sztuka Grzymkowski, Eric
Sekrety kolorów St Clair, Kassia
2.
Sztuka Hodge, Susie
Nówka sztuka Wydawnictwo Karakter
Igor Mitoraj Stabro, Agnieszka
Rzym Kawecki, Witold
Banksy Banksy Potter, Patrick
Walter Gropius MacCarthy, Fiona
Kobiety z obrazów Czyńska, Małgorzata
3.
Filozofia sztuki Taine, Hippolyte Adolphe
Łempicka Czyńska, Małgorzata
Wielkie sekrety arcydzieł sztuki Barszcz, Przemysław Łenyk-Barszcz, Joanna
Plastyka nie tylko dla plastyków Malak, Waldemar
Dwadzieścia pięć twarzy dziewczyny z perłą Kołodziej, Piotr
Siedem wykładów z psychologii sztuki Kowalik, Stanisław
4.
Zabawa sztuką Kisiel, Mirosław Zrałek-Wolny, Magdalena
Historia sztuki dla dzieci i rodziców Jałochowska, Ewa
Historia obrazów dla dzieci Hockney, David Gayford, Martin
Sztuka cenniejsza niż złoto Białostocki, Jan
Homeroscopium sztuki Dorna Ojrzanowski, Jacek
Gwiaździsta noc Vincenta i inne opowieści Bird, Michael
Historia kolorów Gifford, Clive
Boznańska Kuźniak, Angelika
5.
Kto to puka? Vanevska, Katarzyna
Arteterapia Karolak, Witold Karolak, Barbara
Dlaczego sztuka jest pełna golasów? Hodge, Susie
Notatki wizualne Mikołajek, Natalia
Sztuka i czas Osińska, Barbara
Sztuka rysowania Ferraro, Cari Newhall, Arthur
Metcalf, Eugene
Stevens, John
Galeria szubrawców Hook, Philip
6.
Wstęp do historii sztuki Jones, Arthur Frederick
Od paleolitu po wieki średnie Porębski, Mieczysław
Sztuka i czas Osińska, Barbara
Sztuka świata Baraniewski, Waldemar
Van Gogh Smith, Gregory White Naifeh, Steven
Historia sztuki Robinson, Walter
Pięć wieków myśli o sztuce Białostocki, Jan
7.
Cykle Artura Grottgera Bryl, Mariusz
500 zagadek z historii sztuki Kołaczkowska, Urszula
Symbole i obrazy w świecie sztuki Białostocki, Jan
Dzieje sztuki powszechnej Kowalska, Bożena
Największe wydarzenia w historii sztuki Marseille, Jacques
Dziecko w świecie sztuki Dymara, Bronisława
Matura Presspublica Sp. z o. o
8.
Jak czytać wiersze? Tomczyk-Maryon, Marta
Jak czytać malarstwo De Rynck, Patrick
Jan Matejko Michałowski, Janusz Maciej
Historia ramy do obrazu Mielniczuk, Teresa Grzegorzewski, Bohdan
Wit Stosz Labuda, Adam Stanisław
Sztuka cenniejsza niż złoto Białostocki, Jan
Historia sztuki w zarysie Estreicher, Karol
9.
Prahistoria sztuki Gąssowski, Jerzy
Rzeźba Gutowska, Magdalena Gutowski, Bartłomiej
Witraże fryburskie Józefa Mehoffera Adamowicz, Tadeusz
Artyści o sztuce Morawska, Hanna Grabska-Wallis, Elżbieta
Sztuka starożytnego Wschodu Mierzejewski, Antoni
Leksykon sztuki polskiej XX wieku Chrzanowska-Pieńkos, Jolanta Pieńkos, Andrzej
Historia sztuki Lloyd, Christopher
Muzea Watykańskie, Rzym Furlotti, Barbara
10.
Dzieje sztuki polskiej Kębłowski, Janusz
Sztuka fałszerzy, fałszerze sztuki Arnau, Frank
Rozmowy o sztuce Bogucki, Janusz
Historia sztuki starożytnej Czegodajewa, A. Čegodaev, Andrej Dmitrievič
Plastyka, historia sztuki Mierzwiak, Jerzy Kozak, Wioletta
Stara Pinakoteka Monachium Buccheri, Alessandra Buricchi, Susanna
Picchi, Lucia
Spagnolo, Maddalena
Muzeum Narodowe w Krakowie Gołubiew, Zofia Biedrońska-Słotowa, Beata
Buyko, Małgorzata
Dec, Dorota
Chmiel, Bożena
Czepielowa, Ewa
Czubińska, Magdalena
Gorzelany-Nowak, Dorota
Kilijańska, Alicja
Kozakowska-Zaucha, Urszula
Kruk, Mirosław Piotr
Kuryłek, Dominik
Laskowska, Magdalena
Lenartowicz, Światosław
Małodobry, Agata
Marcinkowski, Wojciech
Milewska, Wacława
Pacana, Beata
Paś, Monika
Płonka-Bałus, Katarzyna
Róg, Rafał
Wałek, Janusz
Woźniak, Mateusz
Zeńczak, Anna
Zamek Królewski w Warszawie Rottermund, Andrzej
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo